Kada smo supruga i ja na kraju 2007 godine zatvorili McDonald’s restoran koji smo deset godina imali u franšizi u Marmontovoj ulici u Splitu nisam znao kojim ćemo putem krenuti dalje. Da li ponovo uzeti franšizu ili krenuti samostalno?

Znao sam da po statistikama napravljenim u USA 80% franšiznih biznisa uspije a samostalnih samo 20%. OK, bilo je jasno da bi bilo idealno kada bi našao super franšizu, te sam se dao na istraživanje. Koje kriterije bi franšiza trebala zadovoljiti? Odlučio sam da franšiza mora biti u prvih sto u zadnjih pet godina, da je vodeća u svojoj branši, da vjerujem da je u branši koja ima budućnost i tradiciju. Nakon nekoliko mjeseci istraživanja našao sam nekoliko franšiza koje su zadovoljile moje kriterije ali najviše mi se svidjela Signarama. Signarama postoji preko 20 godina, ima 900 centara u 52 zemlje na svim kontinetnima, rade sve vrste reklama od printa velikog formata, oslikavanja izloga i vozila, tiskanog materijala, izradu svijetlećih reklama, svjetleća blok slova ili 3D slova, usluge dizajna, sajamskog promotivnog materijala i još puno toga. Osim njih kontaktirao sam i neke druge franšizore ali oni su bili najprofesionalniji.

Trening za grafički centar u Floridi Reklame postoje tisućama godina a vjerujem da će barem još toliko biti potrebe za njima. OK, sigurno je da su danas reklame drugačije nego prije deset ili više godina a također je sigurno da se trendovi mjenjati. Vjerujem da ću za te promjene biti spraman jer kada imate tako jak sistem iza sebe onda imate i centar za istraživanje i razvoj, trening centar, mrežu od tisuće kolega, posebne odnose s dobavljačima i puno drugih stvari što kao samostalni poduzetnik ne možete priuštiti. Mnogi moji prijatelji ne shvaćaju koncept i prednosti franšize i misle „zašto bi plaćao za nešto kad to mogu sam“? Tako su mislili i onih 80% koji su propali u prvih pet godina.

Nakon nekoliko telefonskih razgovora, dosta emailova, posjete Signaraminih franšiznih storova u Milanu koji su mi bili najbliži odlučio sam otići u sjedište korporacije u West Palm Beachu te vidjeti američke storove i porazgovarati s upravom. Sve skupa je bilo iznad mojih očekivanja. Već tada sam dogovorio prava za master franšizu za Hrvatsku i Sloveniju a sada sam već više od godinu dana u svom Signarama centru u Splitu i nakon završenog treninga na početku 2010g u Miami-u spremam se na širenje franšiza.

Ovo je početak mog bloga a spremam se na jedan poseban portal koji će ljudima u regiji približiti koncept franšize a u tome će mi pomoći i kolege i prijatelji iz United Franchise Group.

U ovom Signarama blogu ću podjeliti s vama iskustva i novosti iz reklamne industrije. Dati ću po koji savjet, pisati o novim tehnologijama, trendovima te vjerujem da će Vam biti interesantno i korisno.